semester!

Jag hade en härlig två veckors semester i Ecuador. Första veckan var jätteäventyrlig, för jag stötte ihop med ett par amerikaner som letade efter ekologiska gårdar. Tyvärr blev vi besvikna var gång, mycket p.g.a. kommunikationen fungerar lite sådär halvdant här. Så vi gav upp sökandet och hikade i Baños, njöt av utsiken av vackra vattenfall, vulkaner och varma källor. Det är så otroligt att en kan komma till en helt annan miljö, endast 4-5 timmar från Quito.

Därefter hann jag även med att mjölka tillsammans med Amelie i bergen och åka motorcykel med Agne. Det var så fint i Cayambe – och det bästa var att jag sen fann det perfekta stället för att avsluta semestern på; en ekoturism. Jag hade precis aterigen börjat fundera på vad Sumak Kawsay (bra levande) betyder i praktiken då jag av en lycklig slump fann denna ekoturism som utgors 17 familjer. De hade byggt upp hela projektet alldeles själva och tar idag emot en hel del turister som vill bo, äta och delta i byns aktiviteter. Jag däremot, strövade runt, fick en naturmedicinslektion och bara njöt av den minst sagt fräscha platsen, med så grymt fina och enkla människor.

Tyvarr har jag inga bilder fran denna resa annat an de jag for alltid kommer att bara med mig <3
Men daremot skulle jag kunna tipsa om deras hemsida: www.sclemente.com

Li


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0