Lina, Line, Linda, Lin... äesch!

Lina;
det är jag det.


Jag är född i Örebro, men har rötter från Kina –kanske var det de som tog mig ända hit till Färnebo folkis och till den stundande resan…

Mm… Ecuador. Imorgon. Shit, vad har jag gett mig in på? 

Det började kanske nånstans på gymnasiet. Jag gick ett tråkigt och väldigt vetenskapligt program, och behövde något helt annat. Då fann jag till min stora glädje: en Världsbutik i sta’n! Här öppnades en ny värld för mig; för här fanns folk som brann för en rättvisare värld. Snart kunde jag inte hålla mig borta från annat smått och gott – och jag kom att bli en totalt förvirrad aktivist med ena foten i ena byttan och den andra på ett staket (=bra stretching). Genom årens lopp har jag hunnit med ett underbart ESF (Europeiska sociala forumet) i Malmö ht 2008, ett FoEE (Friends of the Earth Europé) sommarläger och nu senast tillbragte jag mycket tid i Klimaforum under COP15 i Köpenhamn (dec.09).

Men, varför Latinamerika?


Åh, nog mycket på grund av dess historia, och för allt spännande som sker där nu; jag tänker på sociala rörelser och ursprungsfolksrörelserna – deras kamp om deras rätt till självbestämmande. Jag fick nämligen ett litet smakprov från min förra folkis-resandekurs till Bolivia -09.
Denna gång ser jag framemot att verkligen få arbeta på gräsrotsnivå ;)

Nu så, prövar jag grenarna.


May the force be with you

 


Kommentarer
Postat av: My

Åhhh! Jag ska verkligen följa bloggen, blunda och drömma mig bort till er. Puss gullungar!

2010-05-21 @ 20:00:55
Postat av: Law

Du e for sotis My! Pepp, ta hand om dig! Ta hand om Sverige, hehe! ;)

2010-05-23 @ 01:49:23
Postat av: Elin

Härligt Lina! Hoppas att resan blir toppen och full av lärdommar och äventyr. Ska bli kul att läsa om allt här i bloggen :)

2010-05-28 @ 12:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0